Meditasies wederkoms - meditaties wederkomst
KOM HERE JEZUS!
Openbaring 22:20 “Ja, kom, Here Jezus!” In deze woorden zie je het verlangen van Christus kerk naar de wederkomst. Niet een of andere wederkomst als algemene gebeurtenis. . Nee, die heel persoonlijke terugkeer van de Here Jezus naar de aarde.
In de komende tijd wil ik samen met jullie gaan kijken wat de Heilige Geest ons in het Woord over de wederkomst van de Here Jezus vertelt. Het verlangen aan het einde van de Bijbel maakt ons duidelijk dat het om iets heel bijzonders gaat. Het maakt ook duidelijk dat het om iets gaat waar naar je kunt verlangen. Eigenlijk zeg ik het verkeerd. Het is iets waar je naar moet verlangen. Je moet het woordje moet nu niet verkeerd opvatten. Het gaat er niet om dat dit een of andere koude eis is. Nee, als je als kind van God een keer ziet wat de terugkeer van de Here Jezus allemaal betekent dan kun je niet anders dan daarnaar met groot verlangen uitzien. Dat is zo mooi, zo geweldig. Toch blijven er ook vragen over. Toch blijven er ook bepaalde gevoelens als je aan die terugkeer denkt. Die het je soms moeilijk kunnen maken. Daarover gaan we het ook hebben. Als iemand een vraag heeft die hij of zij in deze reeks graag besproken wil hebben, stuur die dan. Dan geef ik die ergens een plaats.
Een ding is duidelijk dat de terugkeer voor wie bij Christus tijdens zijn of haar leven op aarde schuilt heerlijk zal zijn. Dat die terugkeer je brengt in een toekomst zonder einde die onvoorstelbaar mooi is. Paradijselijk. Meer daarvan zien in geloof leert er meer naar verlangen.
WEGRAPING?
1 Tessalonisenzen 4:13 Die eerste vraag wat gister na my toe gekom het, het oor die ‘wegraping’ gegegaan. Ons noem dit in Nederland ‘die opneming van die gemeente’. Dit is ’n goeie vraag wat eintlik daarop neerkom of Christus een of twee keer terugkom. Die belangrikste gedeelte wat as bewys vir die wegraping steeds weer genoem word is 1 Tessalonisense 4:13-18. Dit sal goed wees om hierdie gedeelte in alle rus te bespreek. Ons sien dan ook die groot troos raak wat die Gees die gelowiges in hierdie gedeelte gee. Die leer van de wegraping is dat voordat die Here Jesus so na die wêreld terugkom dat die nuwe aarde kom eers ’n gedeeltelike wederkoms plaasvind. Die Here Jesus kom volgens eers om die gemeente wat op daardie oomblik op aarde is na die hemel op te neem. Sonder dat hulle sterf. Hulle wat agterbly kry dan nog ’n kans om hulle te bekeer voordat die Here Jesus definitief terugkeer. Ook in hierdie leer is bestaan allerhande variasies. Dit gaan ek nou nie bespreek nie. Ook nie in reaksies op hierdie meditasies nie. Die vraag sal wees of daar voordat die Here Jesus terugkom om te oordeel die lewendes en dooies ’n wegraping van die gemeente sal wees.
Ons lees in vers 13 dat Paulus te doen kry met vrae vanuit die gemeente van Tessalonika. Ons moet bedink dat ons hier te doen het met ’n jong gemeente. Gelowiges wat in die Here Jesus as hul Verlosser glo maar in kennis van die HERE en Sy Woord nog baie moet groei. Jy mag vrae hê, daar kan misverstande wees. Dit gaan daarom dat ons vanuit die Woord wil leer.
1 Tessalonicenzen 4:13 Er leven vragen in de gemeente van Tessalonica. Juist als het om het sterven en het bestaan na de dood gaat. Het is duidelijk dat Paulus berichten hebben bereikt dat er bij de broeders en zusters in Tessalonica misverstanden en vragen op dit punt zijn. Dat kun je je ook goed voorstellen als je bedenkt dat mensen uit een leven zonder de HERE en zonder kennis van Gods Woord tot geloof in Christus gekomen zijn. Ze kennen de Here Jezus als de Verlosser van hun schuld en zonden. Ze leven met Christus als de Overwinnaar op de dood. Ze willen Christus als hun Heer en Meester volgen. Het is voor velen die enthousiast tot geloof zijn gekomen dan een schok als een gelovige sterft. Het lijkt erop dat daar toen de gedachte leefde dat de gelovigen zouden blijven leven totdat de Here Jezus terugkomt. Dat zou toch snel gebeuren! Petrus krijgt ook te maken met vragen die er op neerkomen dat mensen beginnen te denken dat de Here Jezus niet doet wat Hij beloofd heeft. 2 Petrus 3: 1-7 De Here Jezus is nog steeds niet teruggekomen. Betekent dat dan ook dat de gelovigen die voor Jezus’ komst sterven niet delen in Zijn overwinning?
Wanneer mensen met deze indringende vragen komen, wijst Paulus ze niet af. Dan zegt hij niet dat ze deze vragen niet mogen hebben. Nee, hij ziet dat deze broeders en zusters er echt mee zitten. Dat het echte vragen zijn. Dan wil Hij graag de onwetendheid die onzekerheid geeft beantwoorden. Zo moeten wij er met liefde vanuit het Woord van God ook voor elkaar willen zijn.
1 Tessalonisense 4:13 Paulus wil antwoord op die misverstande wat in die gemeente van Tessalonika bestaan gee. Vanweë gebrek aan kennis is die hartseer by die afsterwe van een van die gelowiges in Tessalonika baie groot. Die verdriet is vir seker by ’n deel van die gemeente ewe groot as wat dit by die ongelowiges is. Hulle dink dat die gelowige wat gesterf het geen toekoms het nie. Net die gelowiges wat leef op die oomblik wat die Here Jesus op die wolke terugkom sou op die nuwe aarde vir altyd bly leef. Dit sou die verlossing wees wat die Here Jesus verdien het.
Ons sien nou dat Paulus regtig ’n pastor is. Regtig ’n man wat die gemeentes met liefde wil lei. Dalk het hy vir die mense daar al een of meerdere kere duidelik vertel dat elkeen wat in Christus glo deur die sterwe heen by Christus in die hemel vir altyd sal leef. Paulus is nie die man wat gelyk wil hê nie. Hy wil Christus se skape lei. Hy wil hulle wat nog nie reg verstaan nie maar dit wel wil verstaan graag vertel wat regtig met die gelowiges wat sterf voordat Christus terugkom gebeur. Hoe belangrik is dit dat ons nie vir ander wat ons iets vra sê: Ek het dit al eerder vir jou vertel jy moet dit nou maar weet.
Hoe belangrik is dit dat ons met liefde steeds weer die evangelie verduidelik en uitlê. Dat ons dit steeds opnuut op mense se harte bind met die gebed dat de Gees hulle leer om dit al hoe meer te verstaan en daaruit te leef. Paulus wys hulle wat nou al meerdere kere ewe hartseer as die heidene is toe iemand sterf dat dit nie nodig is. Die HERE sorg om Christus werk goed vir Sy kinders wat sterf!
1 Tessalonicenzen 4:13,14 Net 2 weken in een nieuw jaar. 2016. Weer dichter bij de wederkomst van Christus. Is het nodig dat de Here Jezus tijdens ons leven terugkomt om het eeuwige leven te krijgen? Dat dacht in ieder geval een deel van de gemeente in Tessalonica. Wat was daarom het verdriet groot als een van de medegelovigen stierf. Dan was er geen troost. Dan was het verdriet net zo groot als bij de mensen die Christus niet kenden als hun Verlosser. Dan was het geloof een soort lege huls geweest. Dat doet me ook denken aan woorden van Paulus in 1 Korinthe 15. Het gaat daar om mensen die heel bewust een leer de gemeente inbrengen dat er geen opstanding van de doden zal zijn. Dan klinken er deze ontdekkende woorden: “Als wij alleen voor dit leven op Christus onze hoop gevestigd hebben, zijn wij de meest beklagenswaardige van alle mensen.” Vs 19
Wat is het belangrijk om in het nieuwe jaar voor het leven op aarde op Christus te bouwen maar ook te weten dat als het einde van ons leven op aarde gekomen is wij bij Christus onze Redder verder leven. Het is met de dood voor Gods kinderen niet afgelopen. Wij hebben als we een medegelovige aan de dood verliezen het houvast dat de gestorvene als Gods geliefde kind in de hemel ontvangen wordt. Dan hebben we verdriet maar in hoop. In de zekerheid dat onze gestorven geliefde het alleen maar beter heeft! Dan is er troost ook als we dat in 2016 moeten meemaken. Dat mogen we dan ook uitdragen aan wie geen hoop hebben om ze tot Christus te trekken.
1 Tessalonisense 4:14 Paulus wys nou eers op wat met die Here Jesus gebeur het. Hy het gesterf. Sy teenstanders het gedink dat hul oorwin het. Nogtans staan die Here Jesus op die derde dag op uit die dood. Dis belangrik om daarop te let dat die Here Jesus regtig gesterf het en in die graf gelê het. Dit wys vir ons dat die Here Jesus se krag so groot is dat Hy wat dood was weer tot lewe kan wek. Dit is nie so dat iemand op die dag van Sy terugkeer nog moet leef om hom of haar die ewige lewe te kan gee. Die opstandiging van die dooies kom regtig. Hoe groot is die wonder en God se krag dat Hy selfs die dooies met hul liggame uit die graftes kan en sal laat kom. Selfs hulle wat dit eintlik nie wil nie.
Die Here Jesus self het dit ook baie duidelik geleer. Een voorbeeld daarvan vind ons in Johannes 5: “Moenie hieroor verbaas nie: daar kom ’n tyd wanneer almal wat in die grafte is, Sy stem sal hoor en sal uitgaan. Die wat goed gedoen het, sal opstaan en lewe, en die wat verkeerd gedoen het, sal opstaan en veroordeel word.” Paulus gee vir die Tessalonisense die wonderlike troos in hande dat ook die gelowiges wat voor Christus wederkoms sterf op die dag van die wederkoms sal opstaan en ewig leef! Dit is iets wat die gelowiges ook in die Ou Testament al geweet en geglo het. Ons lees dit o.a. in Dan 12:2: “Baie van die wat ontslaap het, sal uit die graf opstaan, party tot die ewige lewe en party tot ewige skande en veragting.” Jy sien hier raak hoe belangrik en beslissend dit is om op hierdie aarde ook in die nuwe jaar met Christus as jou Verlosser en Heer te leef! Hoe goed!
1 Tessalonicensen 4:14 De gelovigen die gestorven zijn, zijn ontslapen. Dat is de letterlijke vertaling die de meeste vertalingen ook volgen. Terecht. Wat zegt dit nu over de gelovigen die in het graf liggen? Betekent dit dat zij nu niets weten? Dat ze in hun graf liggen en eigenlijk een hele tijd er niet bij zijn? Een soort coma waarin het zeker is dat je niets hoort? Is het dan zo dat een gelovige op de dag van de terugkeer van de Here Jezus uit zijn of haar coma opschrikt en er plotseling weer helemaal bij is? Zelfs met zijn of haar lichaam.
Dit soort dingen is in de geschiedenis meerdere keren in verschillende variaties beweerd maar zo is het niet! Het evangelie is veel mooier en rijker. Dat moeten we ons ook niet laten afnemen. Als we in de Bijbel van de gestorven gelovigen lezen dat ze slapen of ontslapen zijn wil dat zeggen dat jij op aarde nu geen contact met ze kunt maken maar dat ze wel degelijk leven. Voor ons slapen ze. Wij zullen ze eens net na ons sterven weer in levende lijve ontmoeten! Levend en wel. Als we sterven voordat de Here Jezus terugkomt levend in de hemel, in het paradijs. Dan denk ik aan de woorden van de Here Jezus toen de moordenaar aan het kruis in de laatste uren van zijn leven tot bekering kwam: “Voorwaar zeg Ik u, heden zult u met mij in het paradijs zijn.” Lukas 23:43 Ik denk ook aan de woorden van Paulus in Filipenzen 1 waar hij o.a. schrijft: ‘Want het leven is mij Christus en het sterven is voor mij winst.” Die troost mogen ook de Tessalonicensen leren. Ook wij gelukkig!
1 Tessalonisense 4:14 Die Heilige Gees wys hier vir ons wat Christus vir die gelowiges gedoen het. Hy het vir hulle gesterf. Ons moet bedink dat Hy dit as Verlosser gedoen het. Sy sterwe was die versoening met God vir Sy uitverkore kinders. Hy het in Sy sterwe die straf van die ewige dood gedra en vir die gelowiges weggedra.
Paulus gebruik hier net die naam Jesus. Dit beklemtoon die vertroulike band tussen Hom en elkeen wat glo. Die Here Jesus het vir elkeen wat op Hom bou ook opgestaan. Hy het nie net die straf gedra nie. Hy het in Sy opstanding gewys dat Hy vir die hele volk van God ook die lewe verdien het. Dit is nie so dat Christus net verdien het dat jy en ek in die dood met rus gelaat word nie. Nee, Hy het vir ons ook die lewe verdien. By daardie lewe behoort dat God se kind na die afsterwe by Christus in die hemel leef. By daardie lewe behoort ook dat ons soos Christus eendag met ons liggaam opstaan. Dat ons dan ook met 'n volmaakte liggaam vir altyd op die nuwe aarde leef. Vanaf die dag wat Christus terugkom op die wolke. Heerlik om kind van God te wees!
1 Tessalonicensen 4:15 Paulus wijst nu op iets wat de Here Jezus zelf gezegd heeft. Het zijn woorden die we zo niet letterlijk in een van de evangelieen tegenkomen. Dat hoeft ons niet te verbazen. In die tijd waren er nog veel meer woorden en daden van de Here Jezus bekend. We lezen dat ook in het evangelie van Johannes. Daarbij lezen we dan ook dat wat we in de Bijbel lezen genoeg is en bedoeld is om te geloven in Jezus Christus als de Zoon van God. Zo ontvangt wie gelooft het eeuwige leven. Zie o.a. Joh 20:30,31. De woorden die Paulus hier noemt horen nu ook bij die noodzakelijke woorden van de Here Jezus die we nodig hebben! De Geest heeft er voor gezorgd dat ze op deze manier in Gods Woord zijn opgenomen.
Ook uit andere woorden van de Here Jezus weten we al dat de gelovigen die op aarde sterven bij die ene keer dat de Here Jezus op de aarde terugkomt met hun lichamen zullen opstaan. Een voorbeeld hiervan is Markus 13:26,27: "Dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen op de wolken, met grote macht en heerlijkheid. En dan zal Hij Zijn engelen uitzenden en Zijn uitverkorenen verzamelen uit de vier windstreken, van het uiterste van de aarde tot het uiterste van de hemel." Ze komen dan dus van de aarde en uit de hemel! De mensen in Tessalonica hoeven niet bang te zijn dat de gestorven gelovigen verloren raken.
1 Tessalonisense 4:15,16 Ons het gister gesien dat die Here Jesus ons vertel dat die gelowiges wat gesterf het die ewige lewe ontvang het. Hulle leef na hul afsterwe in die hemel. Ook by die wederkoms van Christus sal die gelowiges wat gesterf het op geen enkele manier benadeel word nie. Die Gees vertel ons in ons verse nog meer van wat op die dag wat Christus terugkom gaan gebeur. Let daarop dat ons in vers 16 lees van die wederkoms van die Here Jesus. Dit is dus nie so dat dit hier oor 'n terugkeer van Christus gaan nie. Dit is nie so dat die Here Jesus op 'n manier terugkom by die wegraping en dat Hy later op die wolke vir alle mense sigbaar terugkom nie. Wat ons in ons teks oor die dag van die een wederkoms lees, lees ons 1 Kor 15 so: "Kyk ek maak 'n geheimenis aan julle bekend: Ons sal nie almal sterwe nie, maar ons sal almal verander word. By die laaste trompet sal dit in 'n oomblik, in 'n oogknip gebeur, want die trompet sal weerklink, en die dooies sal as onverganklikes opgewek word, en ons sal verandrr word." Vs 51,52. Hoe heerlik en wonderlik is God se werk!
1 Tessalonicensen 4:16 Als de Here Jezus vandaag terugkomt zullen de gestorven gelovigen op geen enkele manier bij de dan op aarde levende kinderen van God achtergesteld worden. Het is niet zo dat ze eerst toeschouwers vanuit de hemel zouden zijn en later ook op de nieuwe aarde zouden komen. Nee, zij staan met een verheerlijkt lichaam op en maken dan met de gelovigen op aarde van wie hun lichaam en een oogwenk veranderd zijn de terugkeer van hun Here en Verlosser mee. Ze maken alles heel bewust mee! Nergens worden de overleden gelovigen in achtergesteld. Dat houvast geeft de Geest de Tessalonicensen en ook ons.
Dan geeft de Here ons in dit deel van de Bijbel ook 5 dingen aan die op de dag dat de Here Jezus terugkomt gaat gebeuren. Deze dingen maken ook al duidelijk dat het hier niet om een opname van de gemeente gaat maar om de dag dat Christus definitief terugkomt naar de aarde. Ook op andere plaatsen in de Bijbel worden deze gebeurtenissen juist met de definitieve wederkomst van Christus verbonden. Het eerste wat hier genoemd wordt is dat er een stem van een aartsengel gehoord zal worden die begeleid wordt door het geluid van een bazuin. Op de grote dag kondigt de hemel de komst van Koning Christus naar de aarde aan. Indrukwekkend!
1 Tessalonisense 4:16 Die tweede ding wat op die dag van Christus se wederkoms gebeur is dat die Here Jesus verskyn. Almal sal Hom van die hemel na die aarde sien neerdaal. Ons lees hier wat die Here Jesus beloof het toe Hy van die aarde na die hemel gegaan het. Toe het 'n engel in Sy naam vir Christus se leerlinge kom en sê dat Hy op dieselfde manier eendag na die aarde sal terugkeer. Toe het net Sy leerlinge Hom sien opvaar. By Sy terugkeer sal alle mense sien dat en hoe Hy as die groot Koning terugkom. Sien o.a. Openbaring 1:7,8.
Die terugkeer van die Here Jesus is vir die gelowiges 'n groot voorreg. Christus maak dan vir die gelowiges 'n einde aan alle lyding. Dit is ook die dag van die groot en definitiewe skeiding onder die mense. Dit roep vir ons vandag om regtig te glo, ons aan Christus as ons Redder en Heer toe te vertrou. Ons lees hieroor in 2 Tes 1:7,8: "en aan julle lyding, en ons s'n, sal Hy 'n einde maak wanneer die Here Jesus met Sy magtige engele in 'n vuurvlam uit die hemel verskyn. Dan sal Hy die mense straf wat nie vir God ken nie en die wat die evangelie van ons Here Jesus nie gehoorsaam nie."
1 Tessalonicensen 4:16,17 Het derde dat we hier lezen over de dag dat de Here Jezus terugkomt is dat eerst de gestorven gelovigen zullen opstaan en dan verenigd worden met de gelovigen die op dat moment op aarde leven. Paulus wijst erop dat eerst de gelovige doden zullen opstaan. Zij zullen dus alles helemaal meemaken als het gaat om de wederkomst van Christus. Zij worden op geen enkel punt minder behandeld als de gelovigen die op aarde zijn als Jezus terugkomt. Er is dus geen enkele reden om bij het sterven van een gelovig kind van God ontroostbaar te zijn. Wie tijdens zijn of haar leven zich aan Christus als Verlosser en Heer heeft toevertrouwt, zal opstaan uit de dood! Die leeft niet alleen na de dood verder in de hemel zonder lichaam. Nee, die staat zelfs op de dag van Christus terugkeer met een nieuw lichaam op. Een lichaam dat volmaakt is en zelfs niet door ziekte en dood aangetast kan worden. Door Christus bloed is ons lichaam dan immuun geworden voor enige aantasting.
Er is geen verschil meer tussen de gelovigen die opgestaan zijn en Gods volk dat dan op aarde leeft. Ze staan daar samen op de Here Jezus met blijdschap te wachten met datzelfde verheerlijkte lichaam. De een is met zijn of haar lichaam uit de dood opgestaan en de ander heeft meegemaakt dat in een ondeelbaar ogenblik zijn of haar lichaam veranderd is. Het hele volk van God, Christus volledige kerk van alle eeuwen staat samen op de wereld met een onsterflijk lichaam!
1 Tessalonisense 4:16,17 God se hele volk wat op aarde geleef het sal op die dag van Christus se terugkeer weer op die aarde staan. Met ’n volmaakte liggaam wat altyd volmaak sal bly! Ek het geskryf dat die hele volk wat op aarde geleef het daar dan sal wees. Ek dink nou aan die opmerking wat gister gemaak is oor ’n kindjie wat dood gebore word. Die vraag is of so’n kindjie ook by die hele volk wat dan op aarde staan as die groot oorwinnaars sal wees. As ons ons kind wat by die geboorte dood was moet begrawe het ons dan hoop of moet ons dan so hartseer wees as mense wat Christus nie ken nie?
Die groot vraag is of so’n kind op aarde geleef het? Die Gees gee vir ons daarop hierdie antwoord in Psalm 139: “Dit weet ek seker: geen been van my was vir U verborge toe ek gevorm is waar niemand dit kon sien nie, toe ek aanmekaargeweef is diep in die moederskoot. U het my al gesien toe ek nog ongebore was, al my lewensdae was in U boek opgeskrywe voordat ek gebore is.” Vs 15,16 Ook die dae wat die kindjie in moeder se buik geleef het staan in God se lewensboek.
Die gelowiges mag weet dat hul kind wat baie jonk sterf by die HERE is en dus ook sal opstaan op die dag wat Christus terugkom. Ons bely dit in die Dordtse Leerreëls so: “Gelowige ouers moet daarom nie twyfel aan die uitverkiesing en saligheid van hulle kinders wat God in hulle kinderjare uit hierdie lewe wegneem nie.” I,17 God se hele volk ís saam op die dag wat Christus terugkom!
1 Tessalonicenzen 4:17 Op de dag dat de Here Jezus terugkomt gebeuren er zoveel bijzondere dingen. Dan zie je overal om je heen het werk van God schitteren. Dat schitterende Goddelijke werk ga je dan ook zelf als gelovige voelen. Gods hele volk, de volledige oecumenische kerk staat dan op de aarde te wachten. Ze zien tot hun vreugde de Here Jezus komen. De angst is dan volledig uit hun leven verdwenen. Dat is heel anders met de ongelovigen die Christus ook zien komen. Zij zien zelfs aan hun lichaam waarmee de gestorven ongelovigen opgestaan zijn dat ze niet bij Gods volk horen. Hun lichamen zijn niet volmaakt. Het ongelovige deel van de mensen, mensen die niet naar Christus als hun Heer en Verlosser zijn gevlucht met hun schuld en zonden, staan er vol angst. We lezen daarvan o.a. in Openbaring 1:7: “Zie, Hij komt met de wolken, en elk oog zal Hem zien, ook zij die Hem doorstoken hebben. En alle stammen van de aarde zullen rouw over Hem bedrijven.” Angst bij de ongelovigen uit alle volken, blijdschap bij de gelovigen uit alle volken.
Dan ga je als gelovige iets heel bijzonders voelen. Dan blijf je niet alleen maar wachten op de aarde tot de Here Jezus zijn voeten op de aarde heeft gezet. Nee, dan voel je dat je samen met de hele kerk van alle eeuwen omhoog getild wordt. De HERE neemt je op, brengt je samen met de anderen omhoog richting de Here Jezus. De Here Jezus komt vanuit de hemel en Gods kinderen gaan samen vanaf de aarde de Here Jezus in de lucht tegemoet. Waarom? Daarover morgen.
1 Tessalonisense 4:17 Die gelowiges word op die dag van Christus se terugkeer op die wolke die lug in weggevoerd. Hulle gaan dan die Here Jesus tegemoet. Dit is so spesiaal! So wonderlik. Dit is ook as ons aan die leer van die wegraping dink baie belangrike woorde. As ’n mens mooi lees wat Paulus hier skryf gaanjy sien dat die leer van die wegraping ’n dwaalleer is.
Die woorde wat vertaal is met “die Here tegemoet gaan” het hulle toe gebruik as ’n baie belangrike persoon ’n besoek aan ’n stad kom bring het. Die besoek was dan aangekondig. Soos die stem van ’n aartsengel dit doen as Christus terugkom. Vs 16. As die stad daardie belangrike persoon in vrede wou ontvang het hulle afgevaardigdes gestuur wat hom buite die stad gaan verwelkom het. Dan het hulle saam na die stad gegaan. Die betekenis van die woorde: “die Here tegemoet gaan” is dus nie dat die gelowiges na die Here Jesus gaan om saam met Hom hemel toe te gaan nie. Nee, die betekenis is dat die gelowiges van alle tye en plekke die Here Jesus gaan begroet en dat hulle saam met Hom as hulle Koning en God na die aarde gaan. Ons sien ook verskille met wat in daardie tyd gebeur het as so’n belangrike persoon op besoek gekom het. Dan was dit net afgevaardigdes wat hom gaan verwelkom het. Nou is dit God se hele volk. Dan was dit so dat so’n persoon die meeste kere tydelik op besoek gekom het. Christus bly vir ewig op die nuwe aarde saam met Sy volk! Die nuwe ewige paradys! Hoe heerlik sal dit wees om so saam in die lug ons Verlosser en Heiland te ontmoet.
1 Tessaloncenzen 4:17 “En zo zullen wij altijd met de Here wezen”. Indrukwekkende woorden. Zij die op aarde leefden en zij die in het geloof gestorven zijn zullen vanaf de dag van Christus terugkeer voor altijd met lichaam en ziel bij de Here zijn. Samen met iedereen die geleerd heeft door de Geest om het niet van jezelf te verwachten. Samen met iedereen die geleerd heeft om jezelf te verloochenen en de zonden in je eigen leven te haten en vergeving te vragen en een nieuw leven. Samen bij die Ene die dit uit genade alleen voor je verdiend heeft. Samen met iedereen die met zijn hart volgens Gods onfeilbare Woord heeft willen leven. Samen bij de Drie-enige God zijn die dan zelf midden onder ons woont. Openbaring 21:3 Samen bij Hem zijn aan wie we alles wat goed is en alles wat voor onze redding nodig was te danken hebben. Samen bij de HERE zijn als onze God en Vader. Zonder angst en met alleen maar liefde en dankbaarheid. Samen bij de HERE zijn zonder de spanningen die er ondanks eenheid in het geloof misschien tussen ons waren. Dat is dan voor altijd verleden tijd en daar komen we nooit meer op terug. Samen echt een in de Here! Die vreugde vult dan alles en er is geen plaats en geen enkele aanleidingen meer voor spanningen. Samen het ene oecumenische (Dat betekent de kerk over de hele wereld verspreidt) , katholieke (Dat is het woord dat in de Apostolische geloofsbelijdenis vertaald is met ‘algemeen’) volk van God. Samen leven bij de Here en daarom tot ons grote doel komen het samen loven en eren van God!
1 Tessalonisense 4:18 Paulus skryf nie ’n dogmatiek nie. Hy skryf nie net oor die leer nie. Dit gaan daarom dat dit wat de Gees ons leer ook groot betekenis vir ons lewe het. Ons moet mooi bedink dat dit by die HERE altyd daaroor gaan dat dit wat Hy ons leer uitwerking in ons lewe behoort te kry. As ons vanuit die Bybel leer hoe groot en wonderlike die HERE is, gaan dit daarom dat ons vol verwondering en eerbied van die HERE praat. Alles wat die HERE ons leer is daarop gerig dat ons dit met ons hart tot ons neem. Om Hom al hoe meer te leer ken en regtig vir Hom te lewe.
So is dit ook met wat Paulus in 1 Tes 4 oor Christus se wederkoms skryf. Hy doen dit om die broers en susters in Tessalonika te bemoedig, te troos. Hy doen dit om hulle vaste grond onder hulle voete te gee as een van hulle in geloof sterf. Dan kan hulle vir mekaar sê dat God se kind wat gesterf het leef en by die opstanding ook met ’n nuwe liggaam sal opstaan. Hierdie troos, hierdie bemoediging wat ons ook vandag steeds weer vir mekaar kan en moet uitspreek, kom ook so heerlik na ons toe in Fil 3:20,21: “Want ons burgerskap is in die hemele, van waar ons ook as Verlosser verwag die Here Jesus Christus, wat ons vernederde liggaam van gedaante sal verander, om gelykvormig te word aan Sy verheerlikte liggaam volgens die werking waardeur Hy ook alles aan Homself kan onderwerp.”
Meerderes sê dat dit ’n clichè is. Dit sou net afgesaagde woorde wees. Dit is so as dit nie die werklikheid sou wees nie! De Gees laat ons weet dat dit regtig God se geskenk aan die gelowiges is!
Mattheus 24:29 Wat de Here Jezus ons hier over de dag van Zijn terugkeer vertelt, is indrukwekkend. Stel je voor dat je op een dag omhoog kijkt en je ziet dat de zon een zwarte bal geworden is. De maan heeft ook haar licht verloren. Je ziet ook dat de andere hemellichamen niet op hun vaste plaats staan. De hele schepping staat op zijn kop. Wat laten deze indrukwekkende veranderingen in de schepping zien?
Het is goed om dan ook op het Oude Testament te letten. De HERE kondigt in Jesaja 13 Zijn straf over Babel aan. Als de HERE dat doet dan lezen we daar dezelfde beelden als in Mattheus 24:29. Kijk maar in vers 9,10: “Zie, de dag van de HERE komt, meedogenloos, met verbolgenheid en brandende toorn, om van het land een woestenij te maken en zijn zondaars eruit weg te vagen. Ja, de sterren aan de hemel en hun sterrenbeelden zullen hun licht niet laten schijnen, de zon zal verduisterd worden wanneer zij opkomt, en de maan zal haar licht niet laten schijnen.”
Deze beelden in Jesaja 13 en in onze tekst laten zien dat de HERE zelf komt. Dat Christus komt. Wanneer je deze dingen ziet gebeuren weet je dat de enige die zo in de schepping kan ingrijpen dat dan ook doet. Hij heeft bepaald wanneer Christus komt. Als dit gebeurt, hebben we niet meer met voortekens te maken in die zin dat er nog bekering mogelijk is. Het zijn geen tekenen meer die Christus komst aankondigen . Het laat zien dat Christus nu echt komt.
Matteus 24:30 Ons lees in hierdie vers dat die teken van die Seun van die mens in die hemel verskyn. Wat is nou hierdie teken? Sal daar op die oomblik wat die heelal geskud word, in die lug iets spesiaals te sien wees? Ja en nee. Niks sal verskyn in die lug voordat ons die Here Jesus self sien nie.
Die teken van die Seun van die mens is niks meer of minder as dat Jesus Christus self sigbaar op die wolke in die hemel verskyn nie. Ons lees naamlik in Markus 13 die selfde onderwys as in Matteus 24. Dan hoor ons die Here Jesus in vers 26 sê: “En dan sal hulle die Seun van die mens op die wolke sien kom met groot krag en heerlikheid.” Dat Jesus op die wolke kom is die teken van die Seun van die mens. Die titel ‘Seun van die mens’ wys terug na Daniël 7:13. Ons lees daar dat die Verlosser wat gekom het op die wolke na die Vader in die hemel gaan.
Vandag mag ons meer weet. Die engele het toe Jesus as die Seun van die mens op die wolke hemel toe gegaan het die volgende gesê: “Galilese manne, waarom staan julle en kyk na die hemel? Hierdie Jesus wat van julle opgeneem is in die hemel, sal net so kom soos julle Hom na die hemel sien wegvaar het.” Hand 1:11. Die Here Jesus moes mens word om ons Redder te kan wees. Hy het mens geword en Sy werk gedoen. Hy kom terug en wys dan dat Hy die heerlikheid van God se Seun het! Hy kom op die wolke! Die wolke wat God ter beskikking staan. Die wolk wat soos in die woestyn wys dat die HERE self aanwesig is.
Mattheus 24:30 Wanneer duidelijk wordt dat de Here Jezus met grote heerlijkheid op de wolken terugkomt, komt er reactie op de aarde. Mensen kijken omhoog en zien wat er aan het gebeuren is. De reactie van een deel van de mensen zal dan zijn dat ze zich op de borst zullen slaan. De Herziene Statenvertaling geeft de betekenis daarvan goed weer door te vertalen dat “alle stammen van de aarde zullen rouw bedrijven.” Het slaan op de borst was in die tijd en cultuur geen teken van trots maar van rouw, van verdriet. Is het zo dat dan iedereen op aarde bang en vol angstig verdriet zal zijn? Er staat toch alle stammen. Het gaat hier om mensen die hun leven en hun verlossing niet bij Christus gezocht hebben. De gelovigen worden namelijk op het moment dat Christus terugkomt in een ondeelbaar ogenblik veranderd. Zij krijgen een verheerlijkt lichaam. Zij kijken samen met de gelovigen die uit de dood zijn opgestaan vol verwachting en blijdschap naar de imposante terugkeer van Here Jezus. Zij gaan Hem vol blijdschap begroeten in de lucht. Al de mensen in de geschiedenis, uit alle volken en stammen, die niet tot Christus als hun Koning en God gevlucht zijn, zijn nu vol angst en verdriet. Zij beseffen nu dat het oordeel van de Zoon van God over hen zal komen. Vooral ook zij die Christus veroordeeld hebben en Zijn kerk vervolgd hebben. We lezen dat duidelijk in Openbaring 1:7: “Elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem doorstoken hebben, en alle stammen van de aarde zullen over Hem weeklagen.” Dien dan nu Christus dan ken je geen angst als Hij terugkomt.
Matteus 24:30 Die rou van die ongelowiges is op die dag van Christus se terugkeer is groot en diep. By hulle is geweldige angs. Hulle begin besef dat hulle nou vir ewig gestraf word. Die tyd vir genade en vergewing is verby. Ons lees van hierdie angs en radeloosheid in Openbaring 6: “en die konings van die aarde en die grotes en die rykes en die owerstes oor duisend en die magtiges en al die slawe en al die vrymense het hulle weggesteek in die spelonke en in die rotse van die berge, en vir die berge en die rotse gesê: Val op ons en verberg ons vir die aangesig van Hom wat op die troon sit, en vir die toorn van die Lam; want die groot dag van Sy toorn het gekom, en wie sal bestaan?” vs 15-17
Die ongelowiges se verslaenheid is groot. Hulle besef nou dat hulle nie teen Christus kan stry nie. Christus se krag en heerlikheid waarmee Hy kom is naamlik so groot dat dit die ongelowiges skielik alle moed ontneem.
Die ongelowiges sien op die dag van Christus se terugkeer geen pad meer vorentoe nie. Hulle sou liewer nie meer bestaan nie. Die straf wat hulle sal tref is dat hulle vir ewig met liggaam en siel in die hel moet leef. Nogtans sal nie elke mens wat Christus sien kom rou bedryf nie. Hulle wat op Christus se oproep in liefde antwoord gegee het, sal bly wees. Hulle sal ook met hulle hart God se oordeel as volledig regvaardig erken. Hoe moeilik dit vir ons vandag dalk kan wees nogtans sal ons dan insien dat God se oordeel eerlik en regverdig en goed is. Dat ons redding net onverdiende genade is!
Mattheus 24:31 “En Hij zal Zijn engelen uitzenden onder luid bazuingeschal, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenbrengen uit de vier windstreken, van het ene uiterste van de hemelen tot het andere uiterste ervan.” Christus geeft hier een opsomming van dingen die allemaal in een korte tijd zullen plaatsvinden op de dag dat Hij terugkomt. Het is duidelijk dat Hij met grote kracht en heerlijkheid komt. Alles op die dag spreekt daar overweldigend over. Je ziet dat o.a in de engelen die Zijn komst begeleiden. Christus laat zich op die dag zien als de grote Koning met Zijn leger om zich heen en voor zich uit. Er zal een engel zijn die met duidelijk hoorbaar geluid de komst van de grote Koning zal aankondigen. We hebben dat een tijdje terug ook al in 1 Tes 4 gelezen. Het geluid waarvoor deze engel gaat zorgen wordt op de hele wereld gehoord. Iedereen zal horen hoe Christus komst wordt aangekondigd. Het bazuingeschal betekent aankondiging maar ook dat de engel de grote overwinning uitbazuint. De totale overwinning wordt nu uitgeroepen. De duivel en de zonde zullen al hun macht en invloed op die dag verliezen. Het blazen op deze bazuin betekent ook dat God Zijn volk verzamelt. Christus heeft engelen voor zich uit gestuurd om de gelovigen, de uitverkorenen uit alle volken bij elkaar te brengen. Zij brengen de gelovigen die op aarde leven en de gelovigen die uit de dood zijn opgestaan als èèn volk bij elkaar. Dan is de kerk in haar volle omvang zichtbaar voor iedereen. Niemand ontbreekt! De ware oecumenische en katholieke kerk.
Matteus 24:31 Die Here Jesus het van Sy terugkoms gepraat toe Hy by die tempel staan. Sien Matt 24;1,2. Die tempel is ’n pragtige gebou. Die Jode is trots op die tempel. Jesus sê van die tempel dat nie een klip op die ander sal bly nie. Hy profeteer dat hierdie geboue verwoes sal word. Dit het in die jaar 70 ook regtig gebeur. Die tempel is toe heetltemal verwoes.
Net een muur het bly staan. Dis die Klaagmuur. Ons kan nog altyd die Klaagmuur in Jerusalem zien. Hierdie muur herinner ons aan die tempel wat verwoes is en dat Jesus se woorde vervul is. Dit herinner ons vandag ook aan die woorde van die Here Jesus dat Hy sal terugkom. Dat God se volk sal versamel. Die pad vorentoe is niet net treurig nie.
Die tempel is as vervulling van Christus se profetiese woorde verwoes. Nogtans is dit baie belangriker dat Christus sekerlik sal terugkom. Met Sy terugkoms sal die tyd aanbreek wat die Nuwe Jerusalem op hierdie aarde sal neerdaal. Ons lees van die Nuwe Jerusalem in Openbaring 21:22: “En ’n tempel het ek nie daarin gesien nie, want die Here God, die Almagtige, is sy tempel, en die Lam.”
Die laaste woord is nie verwoesting nie, maar ’n heerlike toekoms waar God by ons sal woon as ons God. Christus kom terug om vir God se volk ’n wêreld te gee wat heeltemal in heerlikheid herstel is. Selfs ’n wêreld waar God se kinders so tuis kan wees dat die HERE die mens as Sy kind nie kom opsoek soos in die paradys nie. Die nuwe aarde is die plek waar ons altyd naby Hom kan wees!
Mattheus 24:31 We lezen in Openbaring 22:20: “ Ja, kom, Heere Jezus!” Wij mogen in onze eigen gebeden ook vragen: “Here Jezus kom liever vandaag dan morgen.” Dan schrijf ik nu wel maar voel jij dat ook zo? Er kunnen allerlei dingen in je leven zijn die er voor zorgen dat je eigenlijk wilt dat het nog wel even duurt voordat de Here Jezus terugkomt. Ik weet nog heel goed dat ik in een van de gemeenten waar ik predikant was op Oudjaarsdag het slotgebed had afgesloten met die woorden: “Here Jezus kom toch liever vandaag dan morgen.” In de week daarna ging ik bezoeken in de gemeente doen en een oudere zuster vroeg hoe ik zo had kunnen bidden. Ik was verbaasd. Zij zei: “Ik snap het niet want uw vrouw is in verwachting.” Mijn antwoord was: “Dat kind van ons zal als de Here Jezus terugkomt het alleen maar beter hebben. Ik kan voor hem of haar niet beter wensen.”
Het kan ook zijn dat je wilt dat de Here Jezus nog een tijdje wegblijft omdat het met jouw leven met de HERE niet in orde is. Denken aan Jezus’ terugkeer en Zijn oordeel over de levenden en de doden maakt jou bang. Dan is het zo belangrijk dat jij niet gokt op een later terugkomen van de Here Jezus maar dat je nu je leven met de HERE in orde maakt. Misschien zeg je dat de omstandigheden daarvoor nu niet goed zijn. Dat het eigenlijk niet kan. Dan kan ik je zeggen dat de HERE op het gebed Zijn Geest aan je wil geven waardoor je het door Zijn kracht wel kunt. Ook jij kunt dan vol verlangen uitzien naar de dag van Christus’ wederkomst.
Matteus 24:32 Die Here Jesus praat oor die vyeboom waarvan die tak sag word en sy blare uitbot. Dit was vir die Jode toe ’n baie duidelike beeld. In Israël is daar baie bome wat die hele jaar groen bly. Aan daardie bome kan jy nie sien of dit winter of somer is nie. Ander bome verloor na die somer wel hul blare. In die lente kry hulle weer nuwe blare. Daar is een boom wat net ’n kort rukkie voor die somer nuwe blare kry. As hierdie boom blare begin kry is dit vir enigiemand duidelik dat die somer baie naby is. Dit is die vyeboom. As die amandel en die loofboom al volop blare het, begin die vyeboom se tak sag word en begin sy blare uitbot. Die Here Jesus maak so duidelik dat dit seker is dat Hy terugkom! So seker as die vyeboom vlak voor die somer begin uitbot.
Die somer was toe vir die Jode nie die tyd van vakansie nie. Vir hulle was die somer die tyd van die oes. Dis belangrik om op te merk. Die Here Jesus praat nie sonder rede dat jy kan sien dat die somer naby is. Die dag wat die Here Jesus terugkom is naamlik ook die dag van die oes. Die engele sal op daardie dag al die gelowiges versamel. Die oes word op daardie dag binnegehaal. Jesus het tevore ook al oor die dag van Sy terugkoms gepraat as die dag van die oes. Hy sê in Matteus 13: “Die oes is die voleinding van die wêreld, en die maaiers is die engele.”vs 39
Hoe belangrik is dit dat ons elke dag so leef dat Christus vir ons kan kom. Hoe goed is dit om dan deur die engele versamel te word om aan die regterhand van Christus te kan staan. Verlos!
Matteus 24:33,34 “Zo ook u, wanneer u al deze dingen zult zien, weet dan dat het nabij is, voor de deur. Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn.” Wat bedoelt de Here Jesus als Hij over “al deze dinge” spreekt? Horen Zijn terugkeer en de voleinding van de wereld daar ook bij? Dat is onmogelijk! De Here Jezus zegt namelijk dat wanneer de discipelen “al deze dingen” zien Zijn terugkeer en de voleinding van de wereld nabij is. De Here Jezus heeft dus niet gezegd dat Zijn leerlingen de wederkomst nog zullen meemaken. Ze leven wel in de laatste dagen waarin “al deze dingen” gebeuren. De periode van de laatste dagen waarover in de Bijbel gesproken wordt, was al aangebroken toen Petrus in Handelingen 2:17 verkondigde dat de Heilige Geest was uitgestort volgens de profetie van Joël (2:28). De periode van de laatste dagen duurt tot Christus’ wederkomst .
Wat is nu de betekenis van “al deze dingen”? Het zijn al die dingen die met de verwoesting van Jeruzalem en de tempel te maken hebben. Alles wat de Here Jezus daarover in Matt 24 gezegd heeft. De leerlingen van de Here Jezus en hun generatiegenoten zullen het oordeel over Jeruzalem zien.
Wanneer de Romeinen Jeruzalem in het jaar 70 innemen en verwoesten, is dat voor de leerlingen van Christus en hun generatie een duidelijk teken dat Christus zeker met haast zal terugkomen. Zo laat Christus als Heer van de geschiedenis zien dat de geschiedenis van Zijn terugkeer getuigt. De gang van de geschiedenis bevestigt dat!
Matteus 24:35 “Die hemel en die aarde sal verby gaan, maar my woorde sal nooit verby gaan nie.”
Wanneer ons na die aarde kyk, lyk dit asof die bestaan van die aarde ’n onveranderlike werklikheid is. ’n Mens kan homself geen bestaan indink sonder die aarde nie. Die aarde lyk na die vaste punt in die lewe.
Somtyds is daar aardbewings, of hoor ons oor die opwarming van die aarde as ‘n groot bedreiging. Nogtans lyk die aarde onaantasbaar. Die Here Jesus maak dit egter aan ons duidelik dat die aarde of die hemel soos ons die vandag sien nie ons laaste sekerheid kan wees nie. Die hemel en de aarde soos ons hulle vandag ken, sal nie ewig bly bestaan nie. Die Here Jesus sê dat hulle verby sal gaan. Ons lees dit ook in Psalm 102: “In die voortyd het U die aarde gegrondves, en die hemele is die werk van U hande. Hulle sal vergaan, maar U sal bly; ja, hulle almal sal soos ’n kledingstuk verslyt; U verwissel hulle soos ’n kledingstuk, en hulle verdwyn. Maar U bly dieselfde, en U jare het geen einde nie.” Vs 26,27
As ons bou op wat ons op hierdie aarde sien dan bou ons op die sand. Ons lewenshuis sal dan verseker instort. Ons lewe is net goed as ons op Christus en Sy Woord let. As ons daarop ons sekerheid bou, bou ons ons lewe op die rots. Op Christus! Wie vandag so leef mag weet dat hy of sy burger van die onwankelbare Koninkryk is. Die Koninkryk van Jesus Christus.
Mattheus 24:36 Geen mens weet wanneer de Here Jezus terugkomt. Dat lees je heel duidelijk in de tekst van vandaag. Dat is wat Hij ons leert en waaruit wij ook hebben te leven. We lezen dit ook op andere plaatsen in de Bijbel. Bijvoorbeeld in 1 Tessalonicenzen 5. We lezen daar in vers 1,2 het volgende: “Maar wat de tijden en de gelegenheden betreft, broeders, is het voor u niet nodig dat men u schrijft. Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heere komt als een dief in de nacht.”
Christus komt niet alleen voor de ongelovigen plotseling en onverwachts. Ook voor de gelovigen. Hij komt echt zo onverwacht als dat een dief diep in de nacht je huis binnenkomt. Dat het hierbij om een belangrijke zaak gaat zie je ook in Handelingen 1. Net voor Christus hemelvaart waarbij de engelen later vertellen dat de Here Jezus op dezelfde manier zal terugkomen lezen we: “Zij dan die samengekomen waren, vroegen Hem: Heere, zult U in deze tijd voor Israël het Koninkrijk weer herstellen? En Hij zei tegen hen: Het komt u niet toe de tijden of gelegenheden te weten die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft, maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde.” Hier zie je zo duidelijk dat wij niet bezig moeten zijn met wanneer de Here Jezus terugkomt maar dat als dat vandaag is wij er door ons leven dichtbij de HERE klaar voor zijn! Christus laat geen plaats voor de mening dat Hij nog niet kan terugkomen. Wees waakzaam.
Matteus 24:37 “En net soos die dae van Noag was, so sal ook die koms van de Seun van de mens wees.” Die Here Jesus kom terug wanneer ons dit nie verwag nie. Ons kan die dag van Sy terugkeer nie bereken nie. Selfs nie met dit wat ons in die Bybel lees nie! Dit gaan daarom dat ons waaksaam is en op Christus vertrou. Dit gaan daarom dat Hy vir jou en my elke dag terug kan kom. Hy kom terug wanneer dit op hierdie wêreld gaan soos dit so dikwels op die aarde is. Die meeste mense leef nie regtig met Christus as hul Here en God nie. Wanneer die Here Jesus terugkom, sal dit wees soos in die dae van Noag. Noag bou die ark op droë grond. Saam met sy seuns. Baie jare is hy daarmee besig. Nogtans het Noag toe nie net aan die ark gebou nie. Hy het ook die ander mense op aarde gewaarsku en in God se Naam opgeroep om tot bekering te kom. Petrus noem Noag in sy tweede brief “die prediker van die geregtigheid.” (2:5) Noag het die mense gewaarsku dat God se straf hulle sal tref as hulle nie na die HERE luister nie. Dan sal hulle almal in die water, wat sal kom, verdrink.
As bewys dat die water sekerlik sal kom, bou Noag die ark. Die ark sal die gelowiges red. Hoe ernstig en duidelik Noag ook al praat die mense wil hulle egter nie bekeer nie. Hulle leef in sorgeloosheid voort. As jy vandag maar plesier het. Ons sien in ons tyd dieselfde. Mense leef vir die plesier van vandag en baie reken nie met God en die dag van Sy oordeel nie. Hoe nodig is dit om mense in liefde te vertel dat Christus eendag terugkom en dat dit ook vandag kan wees!
Mattheus 24:37,38 Het zal wanneer de Here Jezus terugkomt zijn als in de dagen van Noach. Het zal een tijd zijn waarin de meerderheid van de mensen in zorgeloosheid leeft. Dat is het kenmerk dat de Heilige Geest in deze verzen in Matt 24 sterk naar voren haalt. Noach verkondigt het evangelie. Hij laat zien dat de mensen op dat moment tegen de wil van de HERE in leven. Dat zo’n leven onder Gods oordeel ligt en dat je bestaan dan uitloopt op ellende zonder einde. Hij roept de mensen met bewogenheid en liefde op om hun leven te veranderen. Om zo te gaan leven dat Gods recht in hun leven geëerbiedigd wordt. Dan is het leven ook goed! Dan wordt het leven van en onder mensen door echte liefde gekenmerkt! Dan hoef je voor andere mensen niet te vluchten maar staan mensen om elkaar heen om elkaar te helpen. Vanuit Gods liefde!
Noach kan zeggen wat hij wil maar de mensen luisteren niet. Ze gaan met hun gewone leven verder. Ze eten en drinken, ze trouwen en ze vieren feest. Waar gaat het hier om? De mensen zijn gericht op het leven hier en nu. Daar draait het om en ze leven voor eten en drinken en voor wat ze vermaak en plezier noemen. Dan heb je geen tijd om naar het evangelie te luisteren. Dan ben je het veel te druk met jezelf. Dan maak je je hart zo bezet dat bewust leven met de HERE en met Christus er niet in zit. Je haalt je schouders op als je het evangelie hoort want het leven gaat alleen over vandaag en morgen. Wie zo leeft wordt eens door Gods oordeel getroffen. Laat je waarschuwen en luister echt.
Matteus 24:37,38 Al preek Noag nog so duidelik en ernstig, die mense wil hulle egter nie bekeer nie. Hulle leef in sorgeloosheid. As jy vandag maar plesier het! Ons herken baie hierin baie van wat ons in ons tyd sien. Mense leef vir vandag. Die belangrikste is die vermaak en die lekker eet. ’n Mens moet lekker kan kuier en as dit om seksualiteit gaan moet jy kan geniet van wie jy wil. Trou in liefde daaroor word wel gesing maar baie leef heeltemal anders. Die troetelsonde van ons tyd is dat jy jou eie hart moet kan volg. Mense vererger hulle as gesê word dat ’n mens hom ook in sy gevoel moet bekeer. Ons verstand en ook ons gevoel is nie goeie padwysers in ons lewe nie. Hulle moet deur die Gees geheilig word. Ons het elke dag die gebed en daarom die Gees nodig om te leer met verstand en gevoel die HERE volgens Sy Woord te volg.
Hoe nodig het ons dit om elke dag tyd te neem om na die HERE te luister. Tyd waarin ons stil word voor die HERE se aangesig. Tyd waarin ons al die dinge wat na ons toekom, ook al die informasie en berigte wat van die rekenaar en selfoon na ons toekom, stilmaak. Dat ons ons met ons hart konsentreer op die HERE en wat Hy vir ons sê. Om regtig te luister na Sy stem. Dit is soveel kosbaarder as al die beriggies wat na ons deur die dag ontvang! Wees stil vir die Here se aangesig om met liefde na Hom te luister. Om Hom in jou lewe op weg na die wederkoms te volg! Dan leef ons nie sorgeloos nie maar lê ons ons sorge in die hande van ons Hemelvader!
Mattheus 24:38 Is het verkeerd om in de tijd voor Christus’ wederkomst gewoon te eten en te drinken? Om ook te trouwen en kinderen te krijgen? Moeten we op weg naar de wederkomst een heel teruggetrokken leven leiden? Een leven dat heel sober en somber is? Is dat de manier waarop wij in de wereld van nu als christenen moeten opvallen? Roept de Here ons om in de tijd tussen hemelvaart en de terugkeer van de Here Jezus als een soort kluisenaars te leven?
Laten we goed bedenken dat we geroepen zijn om midden in het gewone leven te staan. Paulus wijst later juist mensen die zeggen dat je als gelovige juist allerlei dingen van het gewone leven moet laten af als dwaalleraars. We lezen dit in 1 Tim 4: “Maar de Geest zegt nadrukkelijk, dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, doordat zij dwaalgeesten en leringen van boze geesten volgen, door de huichelarij van leugensprekers, die in hun eigen geweten gebrandmerkt zijn, het huwelijk verbieden en het genot van spijzen, welke God toch geschapen heeft om met dankzegging te worden gebruikt door de gelovigen, die tot erkentenis der waarheid gekomen zijn. Want alles wat God geschapen heeft, is goed en niets daarvan is verwerpelijk, als het met dankzegging aanvaard wordt: want het wordt geheiligd door het woord Gods en door gebed.”
Juist in het gewone leven is het belangrijk om daarin dankbaar volgens Gods wil te leven. Om dankbaar te genieten van het goede dat Hij geeft. Dan kan Christus rustig voor je komen. Vandaag.
Matteus 24:39-41 Ons gewone lewe het alles met Christus se terugkoms te doen. Ons daaglikse lewe is beslissend vir die vraag of ons op Christus se dag deur Hom aangeneem of afgewys word. Terwyl die gewone lewe aangaan sal die Here Jesus kom. Terwyl ons nog rustig werk breek die oomblik van Sy koms aan.
Jy is besig om jou kinders in die bed te sit. Of jy doen jou huiswerk vir die skool. Jy sit in ’n vergadering. Jy woon ’n fees by, of jy is by die werk. Jy ry met jou motot op die pad. Jy speel rugby, krieket of sokker. Hierdie dag verloop soos enige ander dag.
Skielik word jy saamgeneem. Plotseling kom ’n skeiding met mense wat naby jou is. Jesus noem self die twee voorbeelde van hulle wat op die land werk en van twee vroue wat by ’n meul koring maal. Dan is daar aanneming en verlating. Die een het in liefde tot Christus geleef en gewerk en die ander nie. Wie sy werk as Christen gedoen het, word deur Christus as verloste aangeneem. Die wat sonder Christus geleef en gewerk het en nie in Sy diens wou staan nie bly agter.
Hierdie woorde van Christus wys vir ons dat ons elke dag gereed moet maak. Elke dag in Christus se diens moet wil werk en vanuit die verwagting van Sy terugkeer moet leef. Nie net omdat dit moet nie maar vanuit God se liefde en genade waarvan jy wil leef! Ons weet nie wanneer die dag sal wees nie. As ons deur die Gees in liefde vir die HERE leef kan die dag maar kom!
Mattheus 24:40,41 Wanneer Christus bij Zijn komst scheiding maakt gebeurt dat op grond van geloof. Wanneer de mensen die op het land aan het werk zijn allemaal ware gelovigen zijn, worden ze allemaal aangenomen. De Here Jezus geeft het voorbeeld van twee waarvan de een aangenomen wordt en de andere niet om duidelijk te maken dat er echt scheiding komt. Er zal op het einde echt geen sprake zijn van een alverzoening. Je ziet hoe belangrijk echt geloof is. Jij en ik kunnen in onze leven met Christus maar niet laks en slordig zijn want dan speel je met je verlossing. Dit lees je ook heel duidelijk in de gelijkenis van de 5 verstandige en de 5 dwaze meisjes in Matt 25:1-13. Je speelt dan met je definitieve aanneming tot kind van God. Wie kind van God wil zijn, wil altijd weer waakzaam zijn. Altijd in liefde gehoorzaam aan de HERE willen leven. Christus komt plotseling. De Here Jezus benadrukt dat in dit gedeelte van de Bijbel heel sterk. Dat is al zo in vers 36. De Here Jezus zegt daar dat de engelen en zelfs de Zoon de dag en het uur van de wederkomst niet weten. De engelen weten wel dat ze op die dag een bijzondere taak zullen hebben maar ze weten niet op welke datum in de geschiedenis ze deze taak moeten uitvoeren. De Here Jezus zegt zelfs dat de Zoon dag en uur van die dag niet kent. Dat maakt nog meer duidelijk dat wij dan niet naar een datum moeten gaan zoeken. Dat maakt nog meer duidelijk dat onze roeping is om klaar te staan in geloof. Om niet te denken dat moet nog gebeuren dus nog eventjes in zonden leven is niet erg. Staan klaar in geloof!
Matteus 24:36,42 Die Here Jesus sê dat selfs die Seun nie weet wat die dag van Sy wederkoms is nie. Hierdie woorde van die Here Jesus het baie vrae opgeroep. Hoe is dit moontlik dat die Seun wat saam met die Vader en die Heilige Gees die enige ware God is, nie van die dag en uur weet nie?
As ons hierdie vraag vra, moet ons mooi bedink dat die Here Jesus, die Seun van God, hier na Sy menslike natuur praat. Dit bly so dat ons dit nie heeltemal begryp nie. Ons kan lank daaroor praat, maar as ons dit doen, is die kans groot dat ons nie meer die boodskap van Jesus se woorde raaksien nie. Ons hou ons dan besig met dinge wat bo ons vuurmaakplek gaan. As ons alles wil verstaan en dus as God wil wees, vervreem ons ons van die HERE. Ek moet nou dink aan die goue woorde wat ons in artikel 13 van die Nederlandse Geloofsbelydenis lees: “Ons wil ook nie verder as wat ons kan verstaan, nuuskierig ondersoek instel na die dinge wat Hy bo die vermoë van die menslike verstand doen nie; inteendeel, ons eerbiedig juis in alle nederigheid en in aanbidding die regverdige oordele van God wat vir ons verborge is. Ons is tevrede daarmee dat ons leerlinge van Christus is om slegs te leer ken wat Hy aan ons in Sy Woord openbaar, sonder om die grense daarvan te oorskry.”
Christus se boodskap is dat ons nie eiewys moet wees nie en probeer om Jesus se terugkeer te bereken nie. Ons sien dat baie sektes wel probeer om die dag van Christus se koms te bereken. Hulle laat so al sien dat hulle sektes is. Laat ons ver daarvan bly! Leerling wees is genoeg.
Mattheus 24:42-44 De Here Jezus maakt heel duidelijk wat voor ons de betekenis er van is dat wij de dag van Zijn terugkeer op geen enkele manier kunnen berekenen. We horen Hem zeggen: “Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal.” De dag waarop Hij komt zal zo plotseling zijn zoals een dief die in de nacht je huis binnendringt. Zie o.a. 2 Petr 3:10. Het is dus nodig dat we op de uitkijk staan. Dat we elke dag rekening houden met de terugkeer van de Here Jezus. Om Hem in vrede te kunnen ontmoeten. Dat laat mijn gedachten nu ook gaan naar het moment van ons sterven. De dag dat we sterven kan er zomaar zijn. Helemaal onverwacht. Door een ongeluk, door een hartstilstand. Dan is er geen tijd meer om je voor te bereiden op je ontmoeting met de HERE. Die er dan meteen is. Ook op die dag moeten we voorbereid zijn om de HERE in vrede te ontmoeten en in de hemel verwelkomt te worden.
Dat de HERE ons niet verteld heeft wanneer de Here Jezus terugkomt en ook niet wanneer we zullen sterven is Goddelijke wijsheid. Juist als zondige mensen is de verleiding groot om dan te zeggen dat we nog niet echt met Christus hoeven te leven want het duurt nog een hele tijd. We gaan wel echt leven met Christus als de dag van de ontmoeting met de HERE er bijna is. Als je zo zou leven is de kans groot dat je zo verstrikt zit in je zondige leven dat je daar dan niet meer los van kunt maken. Wees dus waakzaam, leef in liefde met Christus vandaag en morgen. Dan ben je goed voorbereid.
Romeine 11:17,18 Vrae het gekom oor Israël en die kerk. Het die kerk Israël as God se volk vervang of is daar nou twee volke van God? Israël en die kerk. Dis die vraag waarmee ons ons die dae wat kom gaan besighou. Paulus skryf in ’n tyd wat Christus se kerk groei. Ons sien steeds weer dat Paulus eerste na die sinagoge gaan. Hy soek eerste sy eie volksgenote op om hulle te wys dat die beloofde Verlosser volgens God se beloftes in die Ou Testament gekom het. Die HERE het Sy volk Israël nie verwerp nie. Hulle ontvang die voorreg om selfs nadat die Joodse leiers daarvoor gesorg het dat Christus aan die kruis gesterf het eerste die evangelie te hoor. As Jode in meerderheid die evangelie afwys gaan Paulus ook die ander mense oproep om tot Christus te kom. Israël is die boom. Die HERE het Sy volk gebou op die beloftes wat Hy vir Abraham gegee het. Die HERE het Sy pad met die volk Israël gegaan om uit hierdie volk die beloofde Verlosser te gee. Die volk Israël neem ’n baie belangrike plek in die geskiedenis van God se heil in.
Die gevaar bestaan in die tyd van Paulus dat die gelowiges uit die ander volke die Jode begin verag. Dat hulle begin dink dat die Jode die Here Jesus verwerp het, dat maar min van hulle regtig tot Christus gekom het en dat hulle as gelowiges uit ander volke beter is. Dan wys Paulus dat veragting en hoogmoed hier nie pas nie. Die volk Israël is as God se volk die volk waar die gelowiges uit die ander volke op geënt is. Dat mag ons nooit vergeet nie. Hoogmoed pas ’n Christen nie!
Romeinen 11:18,19 Gelovige Joden en gelovigen uit de andere volken vormen na Christus werk op aarde samen het ene volk van God. Dat laat de Geest ons heel duidelijk in Romeinen 11 zien. Het gaat hier heel duidelijk om èèn boom. Niet om twee bomen. Er is niet zoiets als een volk van God uit de Joden en een volk van God uit de andere volken. Het gaat er om dat je op die ene boom echt groeit. Je ziet in onze verzen 2 dingen. De een is vanaf een andere boom in die ene goede boom ingeplant. De ander als onvruchtbare tak van die goede boom afgebroken. Het gaat er om dat mensen door het geloof in Christus echt groeien aan de boom van Gods volk. Daarvoor moet je met Christus in liefde verbonden zijn. Met Hem als je Verlosser en je God. Denk hier ook aan het beeld van wijnstok in Johannes 15.
Als je door geloof echt groeit aan de boom van Gods volk en er echt stevig aan vast zit dan is dat God genade in je leven. Wie binnen Gods verbond geboren wordt en daarin groeit in geloof, heeft heel veel genade van God gekregen. Die wordt niet van de boom weggebroken. Dat is geen saai leven, dan hoef je niet buiten de deur, bij een andere boom te kijken. Dan ben je echt bevoorrecht.
Als je vanuit een ongelovige omgeving in contact komt met het evangelie en Christus echt leert kennen en volgen wordt je op die goede boom geplant. Dat is genade. Dat heb je niet van jezelf. Dan zeg je niet ik ben beter dan Joden en anderen die niet met Christus leven. Dan dank je God.
Romeinen 11:20,21 Die kerk van die Nuwe Testament en daarna het Israël nie as God se volk vervang nie. Die HERE het Sy volk Israël nie verwerp nie. Ons sien dit baie duidelik op die Pinksterdag. Waar stort Christus Sy Gees uit? In Jerusalem. Daar waar die verbondsvolk saamgekom het om die Pinksterfees te vier. Dat was toe veral ’n dankfees vir die oes. Dit is die dag dat die HERE Sy volk Israël opsoek om hulle die evangelie van Christus te verkondig. Om hulle op te roep om in Christus wat aan die kruis gehang het en opgestaan het uit die dood hul lewe toe te vertrou. As hulle met hartseer in hul hart oor die verwerping van die Here Jesus tot Hom kom, sal Hy hulle alles vergewe. Dan gee Hy hulle selfs Sy Gees om ander van Christus te vertel en op te roep by Hom verlossing te vind.
Die wonderlike is dat hulle dan ook ingeskakel word om mensen uit ander volke tot Christus te roep om saam met die gelowige Jode God se volk te wees. Dis die Here Jesus self wat dit vir Sy leerlinge sê in Handelinge 1:7,8: “Dit kom julle nie toe om die tye of geleenthede te weet wat die Vader deur sy eie mag bepaal het nie; maar julle sal krag ontvang wanneer die Heilige Gees oor julle kom, en julle sal my getuies wees in Jerusalem sowel as in die hele Judea en Samaria en tot aan die uiterste van de aarde.” De Gees kom eerste na Israël as God se volk. Met die oproep om hulle tot Christus te bekeer en om ook ander volke tot Christus te roep om saam God se volk te wees.
Romeinen 11:20,21 De HERE komt in Christus met heel Zijn hart naar Zijn volk Israël. Zelfs als het verbondsvolk de Here Jezus aan het kruis geslagen heeft, blijft Gods liefde naar Zijn volk uitgaan. De Here Jezus bidt aan het kruis om vergeving omdat zij niet weten wat ze gedaan hebben.
Als je dat ziet en hoort, past gelovigen die geen Jood zijn geen meerderwaardigheidsgevoel. De Here Jezus heeft aan het kruis namelijk net zo goed voor de wereld gebeden. Pilatus is de vertegenwoordiger van de wereld die Jezus ook aan het kruis heeft gebracht. Ook voor hen moest Jezus aan het kruis om vergeving bidden. Anders waren we allemaal als mensen door Gods definitieve oordeel getroffen. Dan was er voor niemand van ons genadetijd overgebleven. Ja maar de meerderheid van de Joden heeft de Here Jezus toch verworpen? Als ik dan vandaag geloof ben ik toch beter dan zij!? Israëlieten die niet in Christus geloven zijn toch van de boom van Gods volk afgebroken? Het is zo dat wie in Gods verbond geboren is en toch niet met Christus in levend geloof leeft van de boom van Gods volk afgebroken wordt. Laat dat voor ons allemaal een ernstige waarschuwing zijn en een aansporing om echt met Hem te leven!
Laten we heel goed bedenken dat het alleen maar genade is dat de HERE met het evangelie naar ons gekomen is. Dat het alleen maar Gods onverdiende genade is als jij en ik door geloof bij Gods ene verbondsvolk horen. Daarbij past op geen enkele manier hoogmoed naar anderen toe.
Romeine 11:21 Die Gees wys hier baie duidelik aan waar dit in die lewe om gaan. Sowel by iemand wat ’n Israëliet is as ook by iemand wat uit ’n ander volk kom. Sowel by iemand wat in die verbond gebore word as ook by iemand wat in ’n ongelowige gesin groot geword het. Dit gaan om die geloof! Dit gaan daarom dat ons ons lewe op Christus as ons Verlosser bou wat ons elke dag vanweë ons skuld en sondes so nodig het. Dat ons regtig volgelinge van Christus wil wees as ons Heer.
As ons mense sien wat nie glo nie moet ons nie dink dat ons beter as die ander is nie. Baie Jode het in Paulus se tyd nie in die Here Jesus geglo nie. Paulus is baie hartseer daaroor. Nogtans sê hy nie vir sy volksgenote dat hy ’n beter mens is nie. Hy bid vir sy volksgenote. Hy dank die HERE dat die Here Jesus hom kom opsoek het om hom tot geloof te bring. Dit is genade dat hy glo. Nogtans wys die Gees hier ook dat die geloof jou en my eie verantwoordelikheid is. Die HERE roep ons tot geloof! Hy is dit wat die geloof ons deur Sy Gees ook wil gee! Hoe groot is die voorreg as jy in die verbond opgegroei het en steeds weer die liefdesoproep van die HERE hoor! Wie regtig glo word nie hoogmoedig nie. Dan kyk jy nie uit die hoogt na ander nie. Dan wil jy juis die ander beweeg om te glo. Dan wil jy die ander vertel hoe nodig die ware geloof vir hom is om die ewige lewe te ontvang. Uit genade. Dan kyk jy ook na jouself. Dan toets jy jouself steeds weer en bid jy steeds weer om te kan bly glo. Dit is wat die HERE jou en mense van alle volke wil gee om by Sy volk te behoort.
Romeine 11:23 Hoogmoed en definitiewe veroordeling van mense pas nie by die Christelike geloof nie! Juis as Christen weet jy dat jy nie in eie krag kan bly glo nie. Wie die Bybel goed lees en ook met geestelike oë rondom hom kyk, sien dat ’n mens so makkelik by die HERE en Sy diens kan weg beweeg. As jy jou eie hart ken, weet jy hoe skielik mense of gebeurtenisse so aan jou kan ruk dat die twyfel en die ongeloof jou by Christus begin wegtrek. Ek moet nou dink aan Galasiërs 6:1: ‘Broeders, as iemand ewenwel deur een of ander misdaad oorval word, moet julle wat geestelik is, so een reghelp met die gees van sagmoedigheid, terwyl jy op jouself let, dat jy ook nie versoek word nie.” My gedagtes gaan nou ook na 1 Kor 10:12: “Daarom, wie meen dat hy staan, moet oppas dat hy nie val nie.”
Dit is ook nie aan ons om te sê dat iemand so gesondig het dat hy nie meer by Christus kan terugkom nie. Dit pas ons nie om te sê dat die Jode so gesondig het deur Christus te verwerp dat hulle dus nie meer tot geloof kan kom nie. Ons lees hier baie duidelik dat ook hulle wat Christus regtig verwerp het hul kan bekeer. As hulle nie in hul ongeloof volhard nie maar hulle ongeloof as skuld bely dan ontvang hulle vergewing. Dan plant die HERE hulle weer op die boom van Sy volk. Takke wat afgebreek is kan weer op die boom ingeent word. Die HERE kan wat dood is weer lewendig maak!
Môre meer daaroor. Ook wat dit in ons tyd beteken.
Romeine 11:24 Hoe belangrik is dit om mooi te bedink dat die HERE mense uit die heidene geroep het en in die boom van God se volk ingeent het. Dit is ’n groot wonderwerk! Mense wat al eeue gewoond was om nie met die HERE te leef nie. Mense wat van lang tye af nie van genade wou leef nie. Nogtans kom Christus en kom op die verkondiging van die evangelie mense uit alle volke tot geloof. Die kom tot geloof beteken dikwels ’n breuk met hul volksgenote en met ’n deel van hulle kultuur. Nogtans kap die HERE hulle uit die wilde olyf. Heeltemal teen hulle eie natuur in. Jy sien hier die Gees se almagtige wonderwerk. As jy besef wat dit beteken sal jy nie meer hoogmoedig wees nie. Dan gaan jy nie meer dink dat jy beter as ander mensen is nie. Ook nie beter as die Jode wat vandag nie in Christus glo nie. Nee, dan gaan jy die HERE dank vir Sy wonderlike genade in jou lewe. Dan bid jy ook vir ander wat Christus nou nie ken nie. Ook vir die Jode wat nou nie glo nie. Jy bid dat die Jode wat die Ou-Testament lees, gaan sien wat die Gees daarin werklik sê. Dan bid ons dat die deksel van hulle oë weggeneem sal word en hulle weer in die boom van God se volk ingeent word. Ons lees daarvan in 2 Kor 3:15,16: “Maar hulle sinne is verhard. Want tot vandag toe bly by die lesing van die Ou Testament dieselfde bedekking sonder dat dit opgelig word, die bedekking wat in Christus vernietig word. Ja, tot vandag toe, wanneer Moses gelees word, lê daar ’n bedekking oor hulle hart; maar wanneer hulle tot die Here bekeer is, word die bedekking weggeneem.”
Jakobus 4:5 “In plaats daarvan zou u moeten zeggen: Als de Here wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen.” We hebben de meditaties over Romeinen 11 afgesloten met een duidelijke waarschuwing tegen hoogmoed. Tegen het automatisme dat je toch wel gelooft en dat je beter dan anderen bent. Dat brengt ons bij de diepe afhankelijkheid van God in ons leven. Een afhankelijkheid die er niet maar is voor je zogenoemde ‘eeuwige zaligheid’ alleen. Leven in geloof betekent juist dat we in alles onze afhankelijkheid belijden. Dus ook in de praktijk willen brengen. Daarom willen we de komende tijd samen nadenken vanuit Gods Woord over ons bidden. Juist in het gebed zie je zo heel duidelijk dat je het zelf niet redt. Dat je Christus nodig hebt. Juist wat we bidden laat zien waarin we ons afhankelijk weten. Over die afhankelijkheid van God gaat het ook in onze tekst. Heel concreet in het gewone leven. Hier wordt gesproken over zakenmensen. Mensen die op reis gaan om te kunnen handelen. Om geld te verdienen. Als er iets is waar we vaak van vinden dat het zich niet zo goed verdraagt met geloven dan is het de handel. Daar moet je toch wel eens je geloof en de normen van de HERE laten staan om geld te kunnen verdienen? Daar komt het toch op je eigen slimmigheid aan? Dat is toch wel ons eigen werk? De HERE weet dat wij vaak zo redeneren. Wij brengen toch door ons werk en onze handel het nodige geld in het laatje? Nu wijst de HERE heel duidelijk aan dat we het ook op onze handelsreizen en ons werk het van Hem moeten hebben: Zo de Here wil!